Reklamation

Vi på Stjärnägg vill att du alltid ska känna dig trygg med våra produkter. Därför tar vi varje reklamation på stort allvar – det är en viktig del i vårt arbete med kvalitet och ständiga förbättringar.

Om du har köpt en produkt som inte motsvarade dina förväntningar, vill vi gärna att du fyller i vårt formulär här nedanför. Då kan vi hantera ditt ärende snabbt och noggrant.

Märkning på ägget och förpackningen

Vi behöver följande uppgifter:

  • Packerinummer. Står på förpackningens etikett (ex. SE12)
  • Bäst före datum. Står på förpackningens etikett
  • Producentkod. Står på ägget (ex. 3SE772-1)
  • Orsak, synpunkt
  • Förpackning (ex. 6-pack, M/L EKO)
Ett märkt ägg och en etikett. På ägget finns koder för produktionsmetod, ursprung, gård och producent, på etiketten finns storlek, förpackningsinformation, kod och bäst före-datum. Etiketterna är på svenska.

Produktuppgifter

ex. 6-pack, M/L EKO
Ange butik
ex. SE12, se förpackningens ovansida
Se förpackningens ovansida
ex. 3SE772-1, se information på ägget

Personuppgifter

Rulla till toppen